L'Ajuntament posa a disposició de les empreses el servei de facturació electrònica, donant compliment a la Llei 25/2013 d'impuls de la factura electrònica i creació del Registre comptable de factures al sector públic.
Podeu accedir-hi mitjançant la plataforma e-Fact, que posa a disposició de les administracions públiques catalanes i dels seus proveïdors sistemes d'emissió, recepció i intercanvi de factures electròniques.
Beneficis per a les empreses:
És el document electrònic que conté el mateix tipus d’informació que hi ha en una factura tradicional i que es transmet a través de mitjans electrònics. Té validesa legal quan du una signatura electrònica avançada basada en un certificat digital reconegut que garanteix la seva autenticitat i integritat.
La mateixa que una factura en paper, és a dir:
En el cas que la factura electrònica es dirigeixi a un altre proveïdor o un particular, s’accepta documents ofimàtics o documents PDF. Quan aquesta factura es dirigeix a les administracions públiques, ha d’estar, a més, signada electrònicament.
Per a la signatura de factures electròniques cal fer ús d’un certificat digital reconegut (certificat digital reconegut és aquell que emet una entitat certificadora i que s’allotja en un dispositiu criptogràfic). S’accepta la signatura “delegada” de factures electròniques per part d’un tercer.
En aquest punt diferenciaríem entre diverses situacions:
Codis DIR3
Podeu accedir a la bústia de lliuraments de la factura electrònica mitjançant l'enllaç següent: e-Fact